Frakt & Leverans
Nu kan du välja och vraka i butiken. Vad du än köper och hur många du än beställer så kostar frakten bara mellan 59 - 89 kronor!
FRI FRAKT på order över 699 kr för alla leveranser inom Sverige!
Leverans efter dina behov
FRI FRAKT på order över 699 kr för alla leveranser inom Sverige!
Enkelt och smidigt.
När vi registrerat din betalning före kl.11.00 så skickas försändelsen i regel samma dag. Vi meddelar alltid omgående via email eller telefon om någon vara inte kan levereras inom föreskriven tid. Fraktbolaget har ansvaret för att leverans till mottagaren sker inom utsatt tid och att försändelsen levereras i gott skick. Mottagaren ska alltid kontrollera försändelsens skick innan mottagandet godkänns. Leverans sker huvudsakligen via DHL och PostNord. Order under 500 g och med maxmått 34 x 24 cm och höjd 7 cm skickas med Postnord. Övriga order skickas med DHL. Försändelsen skickas antingen hem till dörren, brevlådan eller fraktbolagets närmaste ombud, beroende på paketets storlek.
Leverans efter dina behov
|
* FRI FRAKT på order över 699 kr för alla leveranser inom Sverige!
Forsendelser til Danmark.
Bestil inden kl. 11.00 (mandag - fredag), og vi afsender din ordre samme dag. Alle forsendelser sker med DHL og leveres til dit nærmeste udleveringssted. Leveringstiden er 4-5 hverdage. Du modtager en e-mail fra DHL med et link så du kan følge din pakke.
|
* FRI FRAGT på order over 699 sek., gælder ikke forsendelser til Danmark
Postnord - Spårbart
Observera! Vi förbehåller oss rätten att skicka större paket med DHL.
| DHL Service Point - Spårbart
Byta utlämningsställe: Om du vill byta till ett annat utlämningsställe nära t.ex din arbetsplats går det alltid bra att lämna ett meddelande i meddelandefältet i kassan med postnummer och evt. namn på den Servicepoint du önskar få levererat till - t.ex.: ICA - 28432 Perstorp. Observera! Ombud på mindre orter har ibland begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID.
| |||||||||||||||||||
Hämta din beställning i vår butik i Tyringe Du kan även välja att hämta din beställning i vår butik om du har vägarna förbi. Du finner butiken på nedanstående adress: Hörjavägen 2 28234 Tyringe Butiken har öppet: Onsdagar 11:00 - 18:00 Torsdagar 11:00 - 18:00 Fredagar 11:00 - 18:00 Lördagar 11:00 - 14:00 När du väljer att hämta din beställning i butiken får du ett e-postmeddelande av oss så fort din beställning är redo för avhämtning - i normala fall samma dag mellan kl.11.00 - 14.00 (helgfria vardagar). Det går även att hämta dina varor utanför våra normala öppettider. Hör av dig så löser vi det! | Samfrakta med annan order Om du inte fick med alla produkter i din första beställning kan du göra ytterligare en beställning och välja leveransalternativ "Samfrakta med annan order" sen samfrakta vi denna order med din tidigare beställning. Om båda beställningar tillsammans blir över 599 kr får du fri frakt (vi kommer tar bort fraktkostnaden i efterhand). Observera! Om du redan har mottagit ett e-postmeddelande från os att din tidigare beställning är klar för utskick är det tyvärr inte möjligt att samfrakta denna order tillsammans med din tidigare order. Om din tidigare beställning redan är packad/skickad kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig om samfrakt inte är möjligt. |
DHL (Spårbart - Du kan följa paketets väg)
Du får ett aviseringsmeddelande vis SMS, e-post eller brev. Du hämtar då varan på närmaste utlämningsställe.
Följ ditt paket online:
När ditt paket har lämnats in hos ombudet får du en föravisering via sms eller e-post med ett kollinummer.
Detta nummer kan du använda för att spåra var din försändelse befinner sig.
Notera att det tar någon dag innan paketet dyker upp i PostNords spårning.
Hämta ut ditt paket
För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation.
Ett paket ligger i normalfallet kvar hos utlämningsstället i 6 - 12 dagar från ankomstdatumet beroende på vilken speditör som levererar ditt paket. På vissa pakettjänster kan du som mottagare kostnadsfritt förlänga sista hämtningsdatum till totalt 14 dagar.
Outlösta paket
Vi debiterar en avgift som motsvarande de faktiska kostnaderna för tur/returfrakt, fraktavgift samt hantering. Lägsta avgift är: 150 kr.
Transportskador
Om du har mottagit en transportskadad produkt ska detta anmälas direkt till Akvarieimporten kundservice.
E-post: [email protected]
Telefon: 045112114
Fel eller saknade varor
Om du har mottagit fel varor eller inte har fått alla varor som du beställt, måste du rapportera detta till oss inom 2 dagar efter att du mottagit eller hämtat ut paketet. Fel eller saknade varor anmälas direkt till Akvarieimporten kundservice via mejl.
E-post: [email protected]
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor.
Akvarieimporten i skåne AB
Tel: 045112114
Org.nr. 559093-8832